- آخرین به روز رسانی سه شنبه, 27 فروردين 1398 12:17
معرفی
بیگ دیتا (Big Data) یک اصطلاح رایج است که در فارسی به آن "کلان داده" هم می گویند. که در دسترس بودن آن باعث رشد ساختارمند یک سازمان می شود. در واقع بیگ دیتا به مجموعه داده های عظیمی گفته می شود که تحلیل آن توسط یک فرد یا یک نرم افزار ساده امکان پذیر نیست در صورتی که تحلیل دقیق و منطقی این داده ها باعث تصمیم گیری های بهتر و هدفمند کردن فعالیت های یک کسب و کار از جمله فروش محصول، تبلیغات، کمپین ها و رویدادهای مختلف و همچنین باعث کاهش هزینه و ریسک تا حد بسیار زیادی می شود. در صورتی که بیگ دیتا همواره متغییر است و به طور روز افزون رشد می کند، تکنیک ها و استراتژی تحلیل آن نیز با همان روند در حال به روز شدن است. تحلیل بیگ دیتا امروزه به اندازه دسترسی و استفاده از اینترنت اهمیت دارد. به زبان ساده به اطلاعات با سرعت بالا، انواع زیاد و در حجم عظیم که باعث کاهش هزینه و ریسک می شود و از طرفی نیازمند روش و استراتژی خاص برای استخراج داده های مورد نیاز و هدفمند است اطلاق می شود.
ویژگی های بیگ دیتا به اصطلاح "V" گفته می شود که آن را به عنوان 3V یا 5V یاد می کنند.
اعضای فعلی (به ترتیب الفبا)
پروژه ها
ارائه ها
- Generative Adversarial Networks (GANs), مهسا خراسانی, ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
- داده های عظیم, سیما نادری, ۱۳۹۶/۱/۳۰
- پرسش و پاسخ معنایی, مهسا خراسانی, ۱۳۹۵/۲/۲۹
- یکپارچه سازی داده های عظیم, فاطمه میراحمدی, ۱۳۹۴/۹/۴
- پردازش داده های عظیم معنایی, شکوفه قالیبافان, ۱۳۹۴/۸/۱۳
- استخراج اطلاعات و دانش از حجم عظیم دادههای RDF با ارسال پرس وجوهای SPARQL, شکوفه قالیبافان, ۱۳۹۴/۵/۵
- موتورهای جستجوی معنایی و داده های عظیم, مریم خدابخش, ۱۳۹۴/۲/۱۶
- نظرکاوی و داده های عظیم, فاطمه پورغلامعلی, ۱۳۹۴/۲/۹
- BigData Tools, سید محمد رضوی, ۱۳۹۴/۱/۲۶
- ارزيابی قابليت استفاده مجدد مجموعه تستها دارای قضاوتهای چندسطحی, مریم خدابخش, ۱۳۹۳/۸/۲۱
پایان نامه ها
مقالات
کنفرانس های مرتبط
مجلات مرتبط
لینک های مفید
نام | توضیحات | |
---|---|---|
Web Intelligence Laboratory |